عنوان:تاثیر میوه و سبزی در كاستن از خطر حمله قلبی
http://www.birtak.com/health/id/007875.php
پژوهشگران می گویند رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزی ها خطر حمله های قلبی را كاهش می دهد.
به گزارش شبکه خبر و به نوشته شماره امروز روزنامه "تایمز آو ایندیا" در اینترنت، پژوهشگران "دانشكده سیمونز بوستون"، در بررسی بیست و چهار ساله ای در آمریكا موفق شدند اطلاعاتی درباره تاثیر مصرف سبزی ها بر كاهش خطر حمله قلبی به دست آورند.
به گفته این پژوهشگران، مصرف روزانه میوه و سبزی با متعادل كردن سطح جذب چربی در بدن، خطر حمله قلبی را در افراد، 25درصد كاهش می دهد.
بررسی این پژوهشگران نشان داد رژیم غذایی كم كلسترول و سرشار از فیبر، باعث افزایش آنتی اكسیدان ها در بدن و در نتیجه بالا رفتن مقاومت سلول ها در برابر ملكول های موسوم به "رادیكال های آزاد" می شود.